dianaopsabbatical.reismee.nl

Djambo Afrika!!

Djambo Afrika!

Het heeft even moeten duren voordat jullie iets van mij horen maar ik heb het gewoon te druk gehad J Voordat ik mijn verhaal begin nog even een korte uitleg over mijn laatste weekend thuis. Twee dagen voor vertrek ben ik van de 3 laatste treden van de trap gegleden en is mijn enkel dubbel geklapt. Helaas was het niet over met een kusje erop en kon ik er zaterdagavond al niet meer op staan. Zondag nog de hele dag met mijn been omhoog gezeten maar maandag moest ik toch echt het vliegtuig in. Is niet echt lekker met zo’n enkel kan ik je vertellen. Dit heeft natuurlijk invloed op de dingen die ik kan doen hier, helaas L

Aangekomen op het vliegveld Entebbe in Oeganda moest wij eerst onze handen insmeren met anti bacteriële handgel en vervolgens een check door een verpleegster. Even de temperatuur opnemen en een vragenlijstje invullen en toen kon ik door. De eerste 2 dagen verbleef ik in het guesthouse in Kampala. Michael was onze gastheer en hij heeft ons (Nele en Kaat waren een dag voor mij aangekomen) super goed verzorgd. De eerste dag zijn we gelijk met z’n allen op citytour door Kampala geweest. Gelukkig met de auto want lopen ging lastig. De dag erna zijn we naar Jinja gebracht, dat is zo’n 3 uur rijden. Wij zijn gelijk naar ons guesthouse gebracht waar wij verblijven zolang. Het is een fijn huis met een ruime tuin. Er is een dame die voor ons de schoonmaak en de was doet. Kortom, erg goed geregeld! Het is een rustige buurt net buiten het centrum. De eerste paar dagen heb ik echt niet veel kunnen doen en voornamelijk met mijn voet omhoog gezeten. Maar eerlijk is eerlijk, het kan echt stukken slechter. De pelikanen zitten in een boom bij de buren en verder hoor je de hele dag door prachtige vogels zingen. In het huis zitten we in totaal met z’n 6en. Aan de overkant van de weg is nog een huis waar ook nog vrijwilligers zitten. Het aantal wisselt steeds. Ze zijn allemaal een stukje jonger dan ik maar dat gaat eigenlijk helemaal prima! Na 3 dagen ben ik eigenlijk voor het eerst lekker weg geweest. Met 2 andere meiden zijn we even gaan relaxen bij het Nile resort. Een vrij luxe hotel met zwembad maar vooral een prachtig uitzicht over de Nijl. Ik heb het geweten want ik ben gelijk al lekker verbrand ondanks mijn factor 30 J

Hier maakt eigenlijk iedereen gebruik van de boda boda. Dat is een brommer/motor en daar stap je achterop en brengt je voor erg weinig geld naar je bestemming. Ik vind het heerlijk om lekker achterop te zitten en om me heen te kijken. Het ultieme gevoel van vrijheid! Ik kan me dus wel laten ophalen en thuis brengen maar echt mobiel was ik niet. Drie andere meiden hadden het idee om naar Sipi Falls te gaan. Daar kun je wandelingen maken naar de watervallen. Helaas zat wandelen er niet in voor mij maar ik ben wel mee geweest. We zaten op een fantastische plek in de bergen met uitzicht op het dal en de watervallen. We sliepen met z’n vieren in een klein houten huisje. Voor de douche en het toilet (gat in de grond) moest je naar buiten. Erg back to basic dus maar onwijs leuk! Gelukkig was onze chauffeur een gezellige jongen en hij bleef ook overnachten dus we hebben gezellig een biertje gedronken en goede gesprekken gevoerd. Verder een lekker boekje lezen en genieten van het uitzicht en de rust. We zijn maandag terug gekomen en dinsdag ben ik voor het eerst naar het babieshome geweest. Wat een indrukken heb ik daar opgedaan zeg. Wat een fantastische lieve kinderen allemaal. Er zitten kinderen tussen de 0 en 6 jaar ongeveer. Een aantal van hen zijn gehandicapt. Het heeft me allemaal erg aangegrepen. Om bijvoorbeeld een kindje van 3 te zien met een enorm waterhoofd, dat is iets wat je bij ons eigenlijk niet meer ziet. Dit meisje is zo vrolijk en schattig maar kan niet oud worden. De omstandigheden zijn redelijk goed. De kinderen worden zo goed mogelijk verzorgd maar er zijn uiteraard altijd verbeterpunten. Zo plassen de kinderen die nog niet zindelijk zijn overal in de tuin. Vandaag heb ik met 1 van de aunties (zo worden de leidsters genoemd) het idee besproken om een beloningssysteem in te voeren. Voor alle kinderen die die moeten leren maak ik een vel papier en krijgen ze voor elke plas op het potje een sticker. Ik hoop dat dit idee gaat werken. Verder moet ik echt nog even een paar dagen meedraaien om alle namen te leren kennen en de kinderen wat beter te leren kennen.

Aanstaande vrijdag ga ik voor 1 dag mee naar een ander project waarbij zo’n 50 kinderen uit de dorpen naar de tandarts worden gebracht. Ik ga dan mee als begeleiding. Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn. Al deze kinderen zijn al gecontroleerd door een tandarts maar nu worden er tanden getrokken. Waarschijnlijk zal ik een hoop tranen moeten drogen.

Misschien leest dit voor jullie als een onsamenhangende brei van gebeurtenissen maar er is ook zo veel te vertellen. Eigenlijk kan ik het niet eens allemaal beschrijven. Zo zagen de afgelopen 9 dagen er ongeveer uit in grote lijnen. Ben benieuwd wat me de komende tijd nog meer gaat brengen maar 1 ding is zeker, alles zit vol met tegenstrijdigheden. Een achtbaan van emoties maar wat geniet ik van alles!!

Hele dikke kus vanuit Jinja, Oeganda.

Reacties

Reacties

Nanette

Hi Diana,

Van je enkel wist ik niet, maar lijkt mij idd redelijk balen!
Gelukkig heb je wel weer wat te lezen ;-) Net als ik met jouw blog.
Veel succes vrijdag en vooral heel veel plezier.
Liefs uit Amsterdam.

Nanette

Rienus

He Diana,

lekker avontuurlijk allemaal. Hopelijk herstelt de enkel snel zodat je veel meer kan doen dan je nu kan doen.

Alex

Superleuk moet lezen en wat moet je genieten ondanks je enkel. Goed idee van die stickers; je zit op de goede plek zo te zien.
Knuffel!!!

Laura

Inderdaad heeeeel veel indrukken en ervaringen voor zo'n korte tijd maar erg leuk om van je te horen. Heel veel succes met je werkzaamheden bij de kids!

carolien buijtenhek

ik vind het Super wat je allemaal doet, en hoop gauw op weer een verhaal. groetjes carolien

Linda

He Diana,

balen zeg van je enkel maar je hebt al enorm veel indrukken opgedaan zo te zien. Ben benieuwd hoe het bij de tandarts zal gaan ;-)) Geniet lekker!

Taaaaaaante..........

Ha nichie, ben jij ook auntie!

Martin Veldman

He Diana,wat vreselijk balen van je enkel zeg,geen afscheids feestje kunnen doen bij je Oma?
Je hebt zeker heel veel indrukken opgedaan, fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt ondanks de achtbaan van emoties.
Sterkte met je enkel en geniet er van!

Ik lees met veel plezier met je mee vanuit Amsterdam, hier geen factor 30 meer nodig hoor :-)

Groetjes Martin

Pim Verschoor

Wat leuk een stukje van je ervaringen te kunnen mee genieten wat een slechte timing voor je voor je voet zeg.....
Hoop dat je snel weer honderd procent bent. En die achtbaan enjoy the ride! Maak er wat moois van dikke kus!

marsan

heyyy moppie ,,vinden het helemaal super om dit zo te lezen,net of we er een beetje bij zijn,zijn ook blij dat je het goed hebt,en wat je enkel betreft,,ik heb een tip voor je ,,,,,,goed in smeren met Olifanten poep,,,,of het helpt weet ik niet ,maar zie het nu al voor me dat je het doet hahahahahaha,,nee geintje ,,stekte,en heel veel plezier,,dikke kus van ons ,,we love you....M en S...

Tim

Niet slim om de laatste dagen nog van de trap te springen. Rest klinkt erg spannend Daantje.

Liesbeth

Verdorie Diaan hopelijk hou je niet heel lang last nog van dit ongeval en het zal ook niet "zomaar"gebeurd zijn op het laatste moment had je nog tal van zaken aan het hoofd.Het is adembenemend wat je allemaal meemaakt en de tijd zal voorbij vliegen, ik volg je met spanning en blijf zoveel als mogelijk is je voetje ontzien. Overigens: goede tip met die stickers.Tot het volgende bericht

jop

He diaantje!
We hebben helaas geen afscheid meer genomen maar leuk om je avonturen te lezen en ik wens je een fantastische reis!
groetjes en heel veel plezier, jop

Annelies

Zittend bij de Cantarell je eerste blog gelezen. Wat klinkt het allemaal fantastisch!! Geweldig voor je. En wat zullen ze blij met je zijn! Zeker met die zindelijkheidstraining van je! Kan thuis nog steeds niet mailen, ligt blijkbaar aan de router. Zal je dus onregelmatig berichten. Heel veel liefsxxxxAnnelies

Kees en John

Wauw, wat een belevenissen wat je allemaal al heb meegemaakt. We hebben met plezier je reisverhaal gelezen. Hou je taai met je pootje en geniet van alles wat je ziet en meemaakt. Dikke knuf

Oma:

Oma is blij te horen dat je goed bent aangekomen.ze wenst je voorspoedig herstel met je enkel! Lieve groet ( met traan ) van oma......

Paul

Hi Di
Alweer een beetje mobiel? Maak gauw wat foto's, moet een van de mooiste landen zijn die er bestaan. Lastig om overeind te blijven in een omgeving met zo veel moois en tegelijk zo veel narigheid. Ben benieuwd hoe je tegen de wereld aankijkt als je terug komt.
Dikke kus.

Rene

Zonde van je enkel, maar klinkt geweldig.

groetjes

Tamar

Hi Lady Di
Geweldig om je avonturen te lezen! Ben benieuwd of je potty training werkt, vast wel! Geniet van al die ukkies!!

Harvey

Hey Diana,

Zo heeft een dubbelgeklapte enkel ook zijn voordelen. Je bent wat rustiger en kan veel meer van je omegeving opnemen. Alleen jammer van die gemiste danslessen Oegandeze kizumba :-)

Kim

Wat een avontuur! En nu met foto's!!!
Maar eh... Geen updates meer? in de bek van een leeuw beland??? Zo ja, is daar ook een foto van?

René

He Diana, zo te horen had ik toch mee moeten gaan in je koffer. Klinkt erg goed wat je daar beleefd en ziet. Balen van je enkel maar je hebt nog ff de tijd voor herstel en we z'n nu bijna een maand verder dus ben benieuwd hoe het nu gaat? Veel plezier en geniet ervan. X René

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change